Versul din mijloc este:
de la bar mă-ntorc
noaptea când sunt libere
cele trei cărări
Dan Norea (Antologia ROMANIAN KUKAI)
(Mariko-san) când vor fi pietruite
(Mariko-san) când nu va fi nimeni
(Doina) când trei luni luminează
(Doina) cu umbrele mele pe...
(Doina) care-o fi spre casă din..
(Doina) treaz; de când trei becuri pe
(Sorin) numai de sunt libere
(Anonim) calcand in buiestru pe
(Karla) hac! prea seamana toate
(Karla) pe care s-o apuc din
(Karla) doar latraturi pe toate
(Karla) nu imi sunt indeajuns
(mvs) nu-mi mai aduc aminte de
Şarmul poemului este jocul de cuvinte. Mersul pe trei cărări este bine valorizat ca o probă aproape odiseică. Ca să fim înţelegători cu darul beţiei, ni se explică pe îndelete situaţia delicată a celui care vrea să se întoarcă acasă: întîrzierea la băutură este doar precauţie, întoarcerea e dificilă şi, avînd în vedere că se face pe trei cărări deodată, abia noaptea, cînd traficul s-a domolit, se eliberează toate.
(Sorin) explicitează drastic: numai de sunt libere.
Alte completări pun condiţii mai pragmatic-prozaice revenirii la domiciliu: (Mariko-san) când vor fi pietruite, (Mariko-san) când nu va fi nimeni, condiţii pe care Doina le relativizează empatizînd cu mentalitatea suprarealistă a celui cherchelit: (Doina) când trei luni luminează, (Doina) cu umbrele mele pe..., (Doina) care-o fi spre casă din...,(Doina) treaz; de când trei becuri pe.
Unora, cărările multiplicate le par nesigur şi le pun probleme de orientare: (Karla) doar latraturi pe toate, (Karla) hac! prea seamana toate, (Karla) pe care s-o apuc din, de-i apucă ameţeala: (Anonim) calcand in buiestru pe (Karla) nu imi sunt indeajuns, (mvs) nu-mi mai aduc aminte de...
Un comentariu:
ei, nu chiar drastic... era mai degraba folosit ca scuza pentru a amana (pana la a anula) intoarcerea acasa... traficul, hac!
Trimiteți un comentariu